السند | مجمع نيوز
اخر الاخبار
recent

السند

السند

السند

       فيرجينيا وولف اديبه انجليزيه اتجننت اكتر من مره بس فى اخر مره انتحرت عشان متبقاش عبء علي زوجها و رساله انتحارها اللي سابتها لزوجها كانت بتقوله فيها " اريد ان اخبرك و الجميع يعلم هذا لو كان لرجل ان ينجح في انقاذي فستكون انت هذا الرجل " .

_ و احنا صغيرين لما كنا بنركب العجل لاول مره كان لازم يبقي في سندات للعجله عشان منوقعش و كنا بنبقي واثقين اننا عمرنا ما هنقع عشان في سند .
- سيدنا ابو بكر كان سند النبي ' صل الله عليه و سلم ' و كان رفيقه في السراء و الضراء ، في وقت الهجره هاجر معاه من  غير ما يفكر ان قريش كلها كانت بتدور علي النبي رغم انه عارف كميه المخاطر اللي كان ممكن يتعرض لها .
- سند البنت في اوقات كتير بيكون ابوها و ده اللي شوفته في مسلسل لاعلي سعر ، نيللي كريم لما جوزها اتخلي عنها و جاب صحبتها في شقته والدها هو اللي كان سند ليها صدق اللي قال عن الاب ' هو ذاك الذي تطلب منه نجمتين فيعود حاملا السماء ' .
السند بيبقي الظل اللي ملازمك مكان ما تروح ، 28 حرف ابجدي بيكلموا بعض ، مرايه بتشوف فيها نفسك ، شخص انت مستعد تدخل حرب عشانه ، وجوده في حياتك زي الشمس دايما منور حياتك و بيمدك بالطاقه اللازمه ، السند حيطه بترمي كل حملك عليها و انت واثق انها هتشيلك ، حد وجوده دايما مطمنك و محسسك بالامان 😍❤


مجمع نيوز

مجمع نيوز

التعليقات
0 التعليقات

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
جاري التحميل